Vaktbokningen försommar och sensommar är öppen

Vakt – detta är vad som gäller.

Många nya i klubben och här kommer lite påminnelser om vår vakt och vad som gäller.

Bara genom att vi finns på plats, undviker tjuvarna att besöka oss, men lika viktigt är att tillsynen av våra båtar.

Alla medlemmar som har båt/kajak plats hos NBK ska under säsongen genomföra två vaktpass alternativt en ”familjevakt.

Är Du 80 år eller äldre så behöver Du inte göra vakt. Om Du av andra skäl t.ex. sjukdom eller rörelsehinder, kan du ansöka om att bli befriad från vakt.

Vid varje vakt måste man av säkerhetsskäl, vara minst två vuxna personer på plats under hela tiden. Då varje vakt består av två vaktpass – kan du som medlem fylla bägge passen genom att Du går tillsammans med någon annan vuxen från din familj eller kompis, vilket kallas familjevakt. Detta innebär då att Du då genomför bägge dina vaktpass vid ett tillfälle. När Du bokar upp en familjevakt i BAS, boka då bägge passen.

Vaktpass bokar Du i BAS. Vi delar upp vakttjänsten för sommaren i två säsonger. Försommar och sensommar.

Vaktpass till försommar kan du boka från 1 mars till 18 april. Under denna period kan Du också ändra och boka om.

Bokningen av vaktpass till sensommar kan du göra under perioden 1 mars till 30 juni.

Efter dessa datum kan Du INTE boka eller ändra.

OBS Under perioden före 15 april och efter 15 oktober, har vi inget vatten och då är toaletterna avstängda. Tvättmöjligheter finns då i Sjöstugan, vatten, tvål och handsprit.

Om Du har frågor eller funderingar så kontaktar du vår vaktansvarige, Monica Holm monica.holm@nackabk.se